niedziela, 9 października 2011

Gulasz z dynią w roli głównej

Uwielbiam kolor dyni, intensywnie pomarańczowy- co prawda nieuchronnie zapowiada jesień, ale w ciepłych słonecznych barwach. Trochę słońca w kuchni i na talerzu. Moje pierwsze podejście do dyni w tym sezonie, mam nadzieję że nie ostatnie. Trafiła mi się odmiana sypka- piszę trafiła bo w hipermarkecie niedzielną porą żadnego wyboru nie było, na szczęście dynia jest bardzo smaczna a sam gulasz bardzo sycący również za jej sprawą.



- około 1 kg dyni ( ważona przed obraniem i usunięciem miąższu)
- 4 dorodne pomidory ( obrane ze skórki)
- 2 duże cebule
- 2 marchewki
- 600 g wieprzowiny pokrojonej w kostkę
- papryczka chili
- przyprawy: szczypta gałki muszkatołowej, szczypta cynamonu, sól, pieprz, oregano



- cebulę pokroiłam w piórka, zeszkliłam w rondlu na oleju, dodałam drobno posiekane chili razem z pestkami ( dla wielbicieli ostrych smaków )
- następnie dodałam mięso, zwiększyłam płomień pod rondlem i podsmażałam do zrumienienia mięsa;
- do mięsa i cebuli dodałam pokrojoną dynię i marchewkę, podsmażyłam przez chwilę całość. Na sam koniec dodałam obrane pomidory pokrojone w kostkę oraz przyprawy. Gulasz dusiłam około 30 minut pod przykryciem ( do miękkości mięsa i warzyw).

Drukuj to!

2 komentarze:

  1. Na pewno pyszne danie:) Uwielbiam dynię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nadrabiam lata zaległości :)) dyni zostało sporo, więc będę celowała teraz w jakąś zupkę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...