środa, 28 sierpnia 2013

Odwracane ciasto z karmelizowanymi brzoskwiniami

Jak tylko wpadły w moje ręce słodkie brzoskwinie, to wiedziałam jaki los je spotka ;) Od kilku dni chodziło za mną mieniące się odcieniami słońca ciasto z brzoskwiniami, które wypatrzyłam na Lawendowym. Poza tym nigdy nie robiłam ciasta odwracanego i chciałam spróbować. Wyszło piękne, słodkie, ale idealnie nadaje się do niesłodzonej herbaty lub kawy. Proste w przygotowaniu. Polecam na co dzień, szybko się robi, a jest go cała duża blacha :)



Składniki na dużą prostokątną formę:
- 6-7 dość dużych brzoskwiń
- 1 1/2 szklanki cukru ( proponuje zmniejszyć do 3/4 szklanki, brzoskwinie są słodkie i taka ilość cukru wg mnie to za dużo, ale proponuje wymierzyć ilość według upodobań )
- 1 szklanka + łyżka mąki
- 4 jaja
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka domowego cukru waniliowego ( opcja )
- 30 g masła




Wykonanie:
- brzoskwinie pozbawiamy pestki i dzielimy na ósemki
- jaja ubijamy z cukrem ( 3/4 z całego jakie przeznaczymy na ciasto), cukrem waniliowym na puszysty biały krem. Na sam koniec dodajemy przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę, delikatnie mieszamy łopatką.
- przygotowujemy karmel ( można bezpośrednio w blaszce, ja zrobiłam w rondelku): podgrzewamy cukier aż zacznie nabierać złotego koloru, dodajemy pokrojone masło i mieszamy aż oba składniki się połączą. Gotowy karmel przelewamy na dno blaszki i rozprowadzamy równomiernie na dnie. Układamy na nim brzoskwinie, przykrywamy ciastem biszkoptowym. Pieczemy około 30 minut- aż ciasto będzie złoto-żółte. Przekładamy, przekręcając blaszkę z ciastem z przyłożonym do niego talerzem. Nie powinno być z tym problemu bo ciasto na dnie "pływa" w karmelu :)
Drukuj to!

2 komentarze:

  1. Karmelizowane brzoskwinie... brzmi totalnie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciacho, tez się nad nim zastanawiałam ale jakoś odwagi mi brakło ::) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...